Trzeba wiedzieć czy znak jest wystarczająco fantazyjny
Tworząc nową markę warto mieć na względzie typologię znaków towarowych odnoszącą się do poziomu ich zdolności odróżniającej.
Ochronę uzyskują tylko takie znaki towarowe, które oprócz spełnienia wymogu przedstawialności, będą odpowiednio odróżniające. Zdolność odróżniająca przejawia się w tym, że znak towarowy nie może wprowadzać uczestników obrotu w błąd co do pochodzenia towarów.
Znakiem towarowym może być zatem wyłącznie oznaczenie, do używania którego można przyznać prawo wyłącznie jednemu podmiotowi, gwarantując jednocześnie prawo do swobodnego dostępu pozostałym uczestnikom obrotu gospodarczego do oznaczeń ogólnoinformacyjnych. Poziom dystynktywności zależny jest od kilku ważnych czynników.
Znaczne nakłady na promocję
Są to w szczególności nowe słowa, utworzone dla potrzeb marketingowych, często używane w charakterze znaków towarowych. Takie znaki nie mają jakiegokolwiek początkowego znaczenia słownego ani sugestywnej fonetyki, a przez to stanowią najsilniejszy rodzaj znaków towarowych. Nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić na skuteczne wykorzystywanie tych oznaczeń. Z dużą pewnością czysto fantazyjne znaki towarowe nie przyniosą uprawnionemu przedsiębiorcy odpowiednio wysokich korzyści ekonomicznych w krótkim okresie czasu bez ponoszenia znacznych nakładów finansowych na promocję. Zważywszy, iż znaki fantazyjne w żaden sposób nie sugerują czym jest dany produkt lub jakie są jego cechy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta